Beversanger

Åpningssang:
Mel: Torskevisa
Kom bygg vår dam så fin og bra,
For nå skal vi det moro ha.
(beverne hopper opp)
Jeg er bever jeg, jeg er bever jeg,
Og jeg slår med halen min.
På ordet «slår» klapper beverne med
hendene, overflaten på den ene hånden opp
mot underflaten på den andre hånden (dette
betyr bever på tegnspråk).

 
Beverropet:
Ledere: «Hvem er vi og hva vil vi?»
Bevere: «Vi er bevere og vi vil, være venner
og hjelpe til!»

 
Avslutningssang:
Mel: Torskevisa
Takk for i dag vi ses igjen
Og husk en bever er en venn.
Jeg er bever jeg,
Jeg er bever jeg,
Og jeg slår med halen min.

 
Beversang:
Mel:Tyven, tyven
Beverspeider, beverspeider,
Kom bli med til dammen vår.
Her er sang og lek og turer,
Mye rart som foregår.
Er du søt og snill,
Eller ganske vill,
Kom og bli med i vår beverkoloni.

