Beyond Utopia

070920091885

Erlend McDougall har roet seg her mens vi står og venter på en stor nok taxi til å føre oss til vår destinasjon. Meget vakkert hvordan butoxen nesten ikke syntes i ansiktet hans, en meget godt utført jobb. (Han har ikke butox i virkligheten, det er en påstand som ble til etter en helg ute i distriktet)

Dette har vært en spennede helg som også var første gangen Beate har organisert noe i speidersammenheng. Vi gjorde som alle gode speidere/rovere fra Bærum skal gjøre, og det er å bevare vårt rykte som noen skikkelig blærete sosser fra vestkanten.

Her er et sammendrag fra mini-leiren skrevet i ekte sosseånd. Sigrid vil senere skrive den formelle versjonen hvis hun får takk i en PC som virker.

Etter å ha samlet sammen alle de som av ulike grunner syntes akjsekursen hadde gått litt dårlig i det siste og som, heller valgte å bruke helgen til fysisk aktivitet klarte vi med mye om og men og et par telefoner til diverse rådgivere satte vi oss ned på toget…. Husk å skaff flere askjer i toget, burde gjøre noen forandringer der.

Toget stoppet et sted på Ås hvor vi prøvde å kommunisere med de innfødte, men de ga bare fra seg noen rare lyder. Ikke ulikt parringsskrikene til måker. Slapp av. Jeg har satt noen folk på saken for å gjøre noen forsøk på å få et dypere innblikk i livet de lever i deres naturlige habitat.

Vi var alle iført speiderskjorte, da et knippe ulike personlige rådgivere har overbevist oss om at slikt skaper positiv publisitet i visse kretser. Enkelte av de lokale så ikke ut til å tilhøre slike miljøer, og responsen deres var så negativt rettet at vi så oss nødt til å true med opptil flere søksmål. Uansett er all PR god PR.

Så kom vi frem til vår destinasjon, etter en kort promonade med sekker som pappa sa skulle bygge karakter. Og som Eirik meget godt uttrykte: «Pass på blodtrykket det er farlig for… blodtrykket!» så sant så sant….

Det tok oss bare 45min å sette opp 2 lavvo’er og det hadde ikke noe med at vi hadde gått på lavvokurs helgen før. Det var flere sterke argumenter for hvordan konkuransene skulle gå utover dagen, Jeppes: «Jeg vedder ALLE sminkesakene mine på at vi kommer til å tape». Vi må ikke klandre han, the economic meltdown var ikke veldig snilt mot tannpastaaksjene hans, mot Eriks «Jeg vedder en diamantgruve, med slaver, på at vi vinner!»

Ellers så var det vok til fredagen noe som jeg ikke har fått noen klager på enda så jeg antar at det falt ismak. Frokost ble tilbredet på gassbluss, og det var flere som valgte å synke så dypt som å spise middagen fra igår som frokost igjen. Vok er å foretrekke fremfor brødskiver. Jeppe var smart nok til å ta med seg stylisten sin, hun fikk egentlig ikke lov til å sove i samme telt som vi med flere enn 3 hytter. Men siden hun sto i med Jeppe så måtte vi godta det. Som sagt – All PR er god PR.

Det var en god del gjørme p.g.a. rein og som Beate sa: «La oss be pappa om å demme opp oslofjorden», men det ble nedstemt siden det ville ødlegge for ColorLine aksjene til Eirik.  Alle hadde det bra og konversasjonen gikk hyggelig for seg.

«Hvilke hytte er det de snakker om? Den med glasshei?»

«Den lille hytten vår, de vet herregården, den som ikke fikk plass ute på øen»

Det var også en lokal kiosk som solgte en masser av ting og først etter at Merete hadde prøvde seg med det hun vanligvis sier: «Her, Pick a card. Mastercard, VISA, American Express.. » fant vi ut at de bare tar kontanter som førte til at Jeppe skadet seg: » Au, jeg skar meg på en tusenlapp! Den som ikke fikk plass i lommeboka med de andre. »

Ikke godt å si hva vi drev med, men Margrete II klarte å uttrykke » Jeg har skihøy EQ!» etter a ha motatt en lokal gave, usikker om de lo med eller mot henne. Hun måtte roe seg før blodtrykket begynnte å gå opp, lite nedverdigende. Etter en kort telefon til hennes PR rådgiver fikk vi vite at de lo med oss.

Desverre klarte vi ikke å skaffe Margrete en kjæreste etter ønske fra hennes far, det beklager vi på det dypeste.Sånn går det når vi ikke får lov til å duktape folk…

Lavvo’en som viste viste seg å bli vår beste venn til slutt ga oss ny kreativitet som er blitt utrykket ved hjelp av bokstavkjeks. (Ikke alle de bildene passer i en speiderblogg så får å se flere må dere på facebook.) Ingen skjønte hvorfor vi hadde deltatt i konkuransene i førsteomgang uansett. Premien var jo bare en helikoptertur over Oslofjorden «Hva skal jeg med en tur over Oslofjorden? Pappa EIER den, og det eneste man kan se fra et hellikopter er yachten vår med Jakuuuzy og tennisbane på taket.»

Tilslutt har vi noen kronsitater oppfunnet ute i felten:

«Alle i nabolaget vårt har har hellikopter, men jeg kan vell egentlig ikke si at jeg har noe naboer når jeg har så stor hage»

«Pappa har bestilt et nytt kredittkort til meg. Det tredje denne uken..Grensene er så lave på slike kort, de sprenger jo etter en handletur!»

Da var vår reise over for denne gang og får å oppsumere: Jeppe fikk sin nye Prada, Beate slet med den nære kontakten de i distriktet har med hverandre, selv hadde jeg stor problemer med å holde håret som jeg ville, måtte ty til lue for det meste og Sigrid husket å ta lykkepillene sine og slapp dermed billig unna allt bråket som forgikk rundt henne.

Håper alle hadde en like fin leir som jeg hadde, og gleder meg til neste helg

Roversk hilsen fra Eirik Kjevik  😀

0 Responses to “Beyond Utopia”



  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

Her kan du abonnere på nyheter fra 1tanum.no på e-post.

RSS Nytt fra Speiding.no

  • En feil oppstod, og strømmen er antagelig nede. Prøv igjen senere.

RSS Nytt fra Asker&Bærum Krets

  • En feil oppstod, og strømmen er antagelig nede. Prøv igjen senere.

Siste bilder fra fotoalbumet

P2260048

P2260046

P2260044

P2260043

Flere bilder

